Ponad 93% małych firm używa Facebooka jako dodatkowe narzędzie marketingowe, a jednym z najważniejszych aspektów marketingu na Facebooku jest zaangażowanie obecnych i potencjalnych klientów.
Na Facebooku „zaangażowanie” definiuje się jako każde działanie podejmowane przez kogoś na Twojej stronie, w tym komentarze, udostępnienia, polubienia czy inne reakcje. Posty z większym zaangażowaniem są częściej wyświetlane w aktualnościach na Facebooku, co oznacza większy potencjał zaangażowania i lepszą widoczność Twojej firmy w sieci.
Gdy próbujesz zwiększyć zaangażowanie na swojej stronie firmowej na Facebooku, wypróbuj kilka rozwiązań poniżej.
Spróbuj dowiedzieć się więcej o swoich odbiorcach
Najlepszym i skutecznym sposobem na zachęcenie odwiedzających do interakcji z Twoimi postami na Facebooku jest poznanie i zrozumienie osób / użytkowników, którzy odwiedzają twoją stronę, w tym ich danych demograficznych, ich zainteresowań, kiedy są online i jakie inne strony odwiedzają. Pamiętaj, że im lepiej zrozumiesz swoich odbiorców, tym łatwiej będzie wymyślić odpowiednią treść dla Twojej strony, aby zbudować lepsze zaangażowanie.
Twórz treści, które będą zachęcać do odpowiedzi
Wiadomo, że treści, które publikujesz na swojej stronie biznesowej na Facebooku, powinny być istotne i interesujące dla czytelnika, ale aby skłonić obserwujących do zaangażowania się w treść, a nie tylko przeglądać ją i przechodzić dalej, Twoje posty powinny sprawić, że poczują chęć skomentowania, wymiany zdań i wejdą w interakcję. Celuj w posty, które sprawiają, że czytelnicy się uśmiechają, myślą, śmieją się – czyli powinieneś publikować takie posty, które są wystarczająco przekonujące emocjonalnie, aby skłonić użytkowników do reakcji.
Publikuje posty we właściwym momentach
Według badania przeprowadzonego przez firmę Sprout Social, posty dodane przed południem w dni powszednie cieszą się największym zaangażowaniem. Dodatkowo korzystaj z danych dostępnych w Facebook Insights.
Zaplanowane posty
Instagram pozwala profesjonalnym kontom (firmowym lub twórcom) zaplanować do 25 postów dziennie, co daje im większą kontrolę nad ich obecnością na Instagramie.
Analizuj swoje najpopularniejsze posty
Często bywa tak, że jeden twój post może być bardziej popularny od pozostałych, a jeśli tak jest, przyjrzyj się bliżej, co sprawiło, że odniósł sukces. Jaki to był format — obraz, GIF, a może video? Kiedy to zostało opublikowane? Czy było coś, co sprawiło, że post był szczególnie aktualny lub interesująca dla czytelników? W jakim tonie był przekaz, czy był zabawny, smutny, informacyjny? Zbierz wszystkie możliwe dane na temat udanych postów i wykorzystaj te informacje do sprawdzenia, co działa najlepiej, aby spróbować powtórzyć ten sukces.
Zachęć obserwujących
Jednym z najlepszych sposobów na zachęcenie ludzi do interakcji z Twoją stroną firmową na Facebooku jest wyraźne zaproszenie ich do tego. Nie proś tylko o polubienie lub udostępnienie, poproś użytkowników o podzielenie się czymś merytorycznym, na przykład opinią na temat pomysłu na produkt, zdjęciami lub filmami związanymi z Twoimi produktami, lub usługami, wskazówkami lub fragmentami recenzji opublikowanych w innych witrynach.
Wejdź w interakcję ze swoimi obserwatorami
Zaangażowanie działa w obie strony — jeśli chcesz, aby odwiedzający Twoją stronę wchodzili w interakcję z Tobą, musisz z nimi współpracować. Pamiętaj, aby szybko odpowiadać na komentarze i pytania oraz szybko i uprzejmie reagować na wszelkie negatywne opinie, bo takie też czasem mogą się pojawić.
Wykorzystaj video w celu promowania
Jeśli chodzi o zaangażowanie na Facebooku według analizy 777 milionów postów na Facebooku przeprowadzonej przez BuzzSumo, filmy są o 73% bardziej angażujące niż zdjęcia. Każdy film jest dobry, ale niektóre filmy są lepsze od innych. Algorytm Facebooka faworyzuje „natywne” filmy, które są przesyłane bezpośrednio do Facebooka, a nie jako link do YouTube lub strony internetowej firmy, filmy wideo na żywo na Facebooku uzyskują 6 razy więcej interakcji niż filmy nagrane, a filmy w formacie kwadratowym przewyższają filmy w orientacji poziomej.
Używaj hashtagów
Facebook nie jest miejscem, w którym można dodawać wiele hashtagów, jak na Twitterze lub Instagramie, ale strategiczne użycie jednego lub dwóch kluczowych hashtagów może pomóc zwiększyć zaangażowanie na stronie firmowej na Facebooku. Dodanie popularnego hashtagu do odpowiedniego posta może sprawić, że Twój post pojawi się w wynikach wyszukiwania tego hashtagu, a także może stanowić dodatkową zachętę dla czytelników do interakcji z Twoim postem. Warto z tym eksperymentować.