Jeśli wydaje się, że potencjalni klienci odwiedzają Twoją witrynę, ale nie dokonują konwersji, musisz dowiedzieć się dlaczego. Twoją witrynę może otwierać wiele odwiedzających, ale szybko opuszczają stronę, co oznacza, że średni czas spędzony w witrynie jest krótki.
Czym jest współczynnik odrzuceń witryny?
Współczynnik odrzuceń to odsetek odwiedzających, którzy opuszczają Twoją witrynę bez odwiedzania innych stron. Współczynnik odrzuceń nie odnosi się do ilości czasu spędzonego na danej stronie; wskazuje raczej, że strona wejściowa nie jest tym, czego szukają Klienci, lub nie jest wystarczająco przekonująca, by kontynuować, a najczęściej powodem jest brak wystarczających informacji, których Klient szuka.
Współczynnik odrzuceń wynoszący 70% lub więcej nie jest dobry. Oczywiście nigdy nie uzyskasz współczynnika odrzuceń 0%, ale powinieneś starać się uzyskać lepszy wynik.
Pamiętaj jednak, że współczynnik odrzuceń mówi ci, że użytkownik nie wyszedł poza jedną stronę. W niektórych witrynach użytkownik znajdzie na tej stronie to, czego potrzebuje, bez dalszej interakcji. Może po prostu patrzy na Twój numer telefonu, który znajduje się w prawym górnym rogu i od razu zadzwoni. Może po prostu chce ponownie przeczytać coś na Twojej stronie głównej.
Z jakich powodów użytkownicy mogą opuszczać stronę?
1. Celujesz w niewłaściwe osoby. Wiele osób z wysokim współczynnikiem odrzuceń uważa, że coś jest nie tak z ich witryną. Chociaż może to być prawda, pierwszym krokiem jest rozważenie odbiorców. Jeśli wyświetlasz reklamę na zasadzie płatności za kliknięcie i kierujesz reklamy na słowa kluczowe, które mają niewiele wspólnego z Twoją rzeczywistą działalnością, ludzie przyjdą tam, zdadzą sobie sprawę, że to nie to, czego szukają, i odejdą. Skoncentruj się na treści i słowach kluczowych reklamy, aby były one odpowiednie dla tego, co robisz lub sprzedajesz. W ten sposób możesz zmniejszyć ogólny ruch.
2. Wygląda na to, że Twoja strona docelowa nie odpowiada na ich zapytanie. Twój gość szuka odpowiedzi na pytanie. Może to być „ile to kosztuje strona?” lub „jakie są etapy współpracy?”. Jeśli na twojej witrynie, nie będzie tych informacji, użytkownik może opuścić stronę. Poświęć dużo czasu na myślenie o tym, aby Twoje strony szybko odpowiadały na pytania. Nie zawsze da się odpowiedzieć na wszystkie pytanie, ale można przekierować użytkownika do innego miejsca, gdzie będzie więcej informacji. Jeśli np. Klient szuka ceny na stronie, a ty na stronie cen nie zamieszczasz, bo swoją pracę wyceniasz indywidualnie — napisz o tym.
3. Czasem Klienci znajdują się na jakieś podstronie i nie wiedzą, co dalej. Strony powinny zawierać wezwanie do działania, które się wyróżniają. Możesz przekierować ich do portfolio, do artykułu w którym opisujesz jak działa twoja firma, czy do opinii o twojej firmie. Stwórz dla klienta drogę do łatwego przejścia.
4. Twoja witryna nie jest dostosowana do urządzeń przenośnych. Osoby korzystające z urządzeń mobilnych szybko znikają po wejściu na stronę, która wymaga szczypania, powiększania i mrużenia oczu, aby odczytać pasek nawigacyjny. Tracisz wielu potencjalnych klientów, jeśli twoja strona nie jest skalowalna.
5. Twoja witryna nie jest ładna. Brzydka strona internetowa pokazuje, że nie jesteś godny zaufania ani profesjonalny. Grafika strony internetowej, jej estetyka to ważny element, potencjalny klient po jakości strony ocenia jakość firmy i jej usługi.
6. Wszędzie są reklamy i wyskakujące okienka. Pamiętaj, ktoś szuka odpowiedzi. Klikają na stronie tylko po to, by być bombardowanym reklamami, wyskakującymi okienkami, które musi ciągle zamykać — odejdzie. Skupić na potrzebach klienta, zachęć klienta do skorzystania z usług w inny sposób niż nachalne reklamy.